In La Loge nodigen Nathalie Du Pasquier en curator Luca Lo Pinto de kijker uit om de confrontatie aan te gaan met nieuwe in-situ installaties, waarin tal van elementen uit ouder werk hernomen worden. Ook dit werk vloeit voort uit haar voortdurende onderzoek naar vorm- assemblages, maar wat hier specifiek is, is dat de grens tussen vlakheid en volume wordt overschreden. Op de benedenverdieping presenteert de kunstenaar een reeks fotografische zwart-wit-reproducties van figuratieve olieverfschilderijen, gemaakt tussen 2000 en 2010. Alle beelden worden gedrukt op A4-formaat en uitgelijnd als stills uit een stomme zwart-witfilm, wat een andere tijdsbeleving aangeeft. Op de eerste verdieping, in de Tempel, presenteert de kunstenaar een nieuwe structuur op het podium en zes vlakke composities, die de vloer en de muur aan elkaar linken, als vrijstaande kolommen of totems. De composities combineren cut-outs – genomen uit vergrote details uit zwart-witwerken die beneden getoond worden – met bladen van gekleurd papier, plus digitale uitwerkingen van meer recente, abstracte uitgesneden schilderijen. De kolommen vormen werkelijk een amalgaam van een aantal schilderijen, en het is dit proces dat de titel van de tentoonstelling inspireerde.
Samengesteld door Luca Lo Pinto.